»Values«

Eine schlagwortbasierte Auswahl unserer Fachbücher

 

Optimizing Job Advertisements to Create an Attractive Employer Brand (Doktorarbeit)

Optimizing Job Advertisements to Create an Attractive Employer Brand

Studien zum Konsumentenverhalten

Hamburg 2019, ISBN 978-3-339-10688-9 (Print), ISBN 978-3-339-10689-6 (eBook)

Die Rekrutierungsfunktion ist heutzutage eine der wichtigsten Unternehmensfunktionen in den Industrieländern. Da der Anteil von Dienstleistungen und wissensbasierter Arbeit kontinuierlich zunimmt, ist das Humankapital von Unternehmen eine Hauptquelle für nachhaltigen Unternehmenserfolg. Deshalb [...]

Arbeitgeberattraktivität, Betriebswirtschaft, Brand-oriented company management, Brand values, Business studies, Congruent, Content analysis, Employer Attractiveness, Employer Branding, Human Resources, Incongruent, Inhaltsanalyse, Inkongruent, Instrumental attributes, Instrumentelle Attribute, Kongruent, Markenorientierte Unternehmensführung, Markenwerte, Marketing, Online job advertisements, Online Stellenanzeigen, Person-Organisation Fit, Personalwesen, Selbstkonzept, Self-concept, Symbolic attributes, Symbolische Attribute

Trennlinie

Knowledge, values, equity: Contemporary tendencies in education (Forschungsarbeit)

Knowledge, values, equity: Contemporary tendencies in education

Schriften zur Pädagogischen Theorie

Hamburg 2018, ISBN 978-3-339-10398-7 (Print), ISBN 978-3-339-10399-4 (eBook)

This book addresses three main topics: the first one relates to the issue of values in education; the second one regards the role and importance of knowledge in education; and the third one examines the attitudes towards deep reading as this is one of the fundamental processes on which the [...]

Ausschluss, Bildungswesen, Equality, Erziehungswissenschaft Education, Exclusion, Gleichberechtigung, Human rights, Knowledge, Lesen, Menschenrechte, Moral, Morality, Overburdening, Pädagogik, Pedagogics, Reading, Überlastung, Wissen

Trennlinie

Why Investors and Analysts Should Care About Customer Metrics and Marketing Managers About Firm Values (Doktorarbeit)

Why Investors and Analysts Should Care About Customer Metrics and Marketing Managers About Firm Values

Electronic Commerce, Marketing & Finance

Hamburg 2015, ISBN 978-3-8300-8220-0 (Print/eBook)

Sowohl Investoren und Analysten als auch Marketing-Manager durchlaufen gerade eine schwierige Zeit – und auf den ersten Blick scheinen die Herausforderungen, vor denen Vertreter beider Gruppen stehen, nicht viel miteinander zu tun zu haben. [...]

Analyst, Customer Metric, E-Commerce, Financial Performance, Firm Value, Investor, Marketing Manager, Wirtschaftswissenschaft

Trennlinie

Valuation and Default Risk Assessment in Venture Capital Investments (Doktorarbeit)

Valuation and Default Risk Assessment in Venture Capital Investments

The Impact of Biases in Management Forecasts and the Relevance of Selected Financial and Non-Financial Information from Due Diligence Documents

Finanzmanagement

Hamburg 2012, ISBN 978-3-8300-6658-3 (Print/eBook)

This book examines the impact of selected due diligence information on the valuation of venture-backed start-ups and the assessment of default risks. By investigating the characteristics and consequences of biases in multi-year management forecasts, this thesis also sheds light on the role [...]

Bankruptcy Prediction, Cross-Sectional Projection Models, Default Risk Assessment, Entrepreneuership, Financial Accounting, Management Forecast Biases, Optimism, Overconfidence, Pre-Money Values, Start-Ups, Valuation, Venture Capital

Trennlinie

Traditional Use and Meaning of Urban Spaces (Doktorarbeit)

Traditional Use and Meaning of Urban Spaces

The Case of Highland Towns of North Ethiopia

EX ARCHITECTURA – Schriften zu Architektur, Städtebau und Baugeschichte

Hamburg 2011, ISBN 978-3-8300-5976-9 (Print/eBook)

The linkage between traditional values and built environment is a topic broadly discussed by architects, sociologist and historians in the context of cities in the developed world. This study extends the discussion to Sub-Saharan Africa, a region which is under-urbanised yet currently has [...]

Addis Ababa, Äthiopien, Built-up Environment, Ethiopia, Gondar, Raumplanung, Socio-cultural Values, Soziokulturelle Werte, Spatial Organisation, Städtebau, Tradition, Urban Space

Trennlinie

Kombination von Werterziehung und Wissenserwerb (Dissertation)

Kombination von Werterziehung und Wissenserwerb

Evaluation des konstruktivistischen Unterrichtsmodells VaKE (Values and Knowledge Education) in der Sekundarstufe 1

Didaktik in Forschung und Praxis

Hamburg 2006, ISBN 978-3-8300-2587-0 (Print/eBook)

Werterziehung und der Unterricht von Fachwissen finden im traditionellen Unterricht üblicherweise getrennt statt. Bei VaKE handelt es sich um eine Methode, die beides erfolgreich verbindet. Ausgangspunkt von VaKE sind so genannte Dilemmageschichten, wie sie in der Werterziehung nach Lawrence [...]

Aptitude Treatment Interaction, Dilemmadiskussion, Konstruktivismus, Moraltheorie, Pädagogik, Unterrichtsforschung, Werterziehung

Trennlinie

Values, coping and mental health (Forschungsarbeit)

Values, coping and mental health

A cross-cultural study of Chinese and Swiss

Studienreihe psychologische Forschungsergebnisse

Hamburg 1998, ISBN 978-3-86064-732-5 (Print)

What are the dominant values of the Chinese and the Swiss? What are the preferred stress coping styles for Chinese and Swiss people? What role do values play in the stress and coping process, which is defined by the Fribourg research group as "stress emerging, situation [...]

coping, cultural background, geistige Gesundheit, mental health, Psychologie, stress, Stress, values, Werte

Trennlinie
 

nach oben

Eine Auswahl unserer Fachbücher.