»Negotiation«

Eine schlagwortbasierte Auswahl unserer Fachbücher

 

Performance Enhancing Strategies in Different Negotiation Phases (Doktorarbeit)

Performance Enhancing Strategies in Different Negotiation Phases

Schriftenreihe zum Verhandlungsmanagement

Hamburg 2019, ISBN 978-3-339-10946-0 (Print), ISBN 978-3-339-10947-7 (eBook)

Die Autorin untersucht gewinnmaximierendes Verhalten in verschiedenen Phasen des Verhandlungsprozesses. Bereits seit einigen Jahrzehnten setzt sich die Forschung eingehend mit dem Verhalten von Akteuren in Verhandlungen auseinander und versucht, Faktoren, welche die Performance beeinflussen, zu [...]

Communication, Framing, Kommunikation, Negotiation, Negotiation Outcome, Pausen, Pauses, Phasen, Phases, Pre-Negotiation Phase, Strategie, Strategy, Verhandlung, Verhandlungsergebnis, Vorverhandlungsphase

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Politische Schocks in Deutschland und der EU (Forschungsarbeit)

Politische Schocks in Deutschland und der EU

Ursachen und Folgen

POLITICA – Schriftenreihe zur politischen Wissenschaft

Hamburg 2019, ISBN 978-3-339-10686-5 (Print), ISBN 978-3-339-10687-2 (eBook)

Die Bundestagswahl 2017 zeigt zahlreiche Verwerfungen in Gesellschaft und Politik. Rechtsanwalt Prof. Fischer analysiert die neuen Pläne der Regierung unter den Gesichtspunkten des Gemeinwohls und der Stabilität. Zusätzlich wird geklärt, ob in der repräsentativen Demokratie allein Ergebnisse [...]

Climate change, Coalition negotiations, Deutschland, EU, Klimawandel, Koalitionsverhandlungen, Referendums, Repräsentative Demokratie, Representative democracy, Volksentscheide

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Global Business Practices: Communication, Leadership, Negotiations, and Ethics (Monografie)

Global Business Practices: Communication, Leadership, Negotiations, and Ethics

Probleme und Chancen der Globalisierung

Hamburg 2018, ISBN 978-3-339-10052-8 (Print), ISBN 978-3-339-10053-5 (eBook)

Global Business Practices: Communication, Leadership, Negotiations, and Ethics recognises the multinational and multicultural world of the twenty-first century and focuses on developing culturally sensitive cosmopolitan leaders with a global mindset who function as effective and ethically [...]

Business Ethics, Business Protocol, Communication Ethics, Cultural Intelligence, Culture, Global Mindset, Language, Leadership, Negotiations, Perception

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New Perspectives on Negotiation Styles (Doktorarbeit)

New Perspectives on Negotiation Styles

Schriftenreihe zum Verhandlungsmanagement

Hamburg 2018, ISBN 978-3-8300-9794-5 (Print/eBook)

Companies have a keen interest in developing skilled negotiators in order to improve their negotiation outcome. A crucial determinant of the negotiation outcome are negotiation styles that represent the negotiator’s actual behavior during the negotiation process. In this context, the [...]

Competitive Negotiation Tactics, Dominante Verhandlungstaktiken, Negotiation, Negotiation Management, Negotiation Performance, Negotiation Performance-Related Pay, Negotiation Phases, Negotiation Satisfaction, Negotiation Styles, Perceived Authenticity, Verhandlungen, Verhandlungsmanagement, Verhandlungsperformance, Verhandlungsperformancebasierte Vergütung, Verhandlungsphasen, Verhandlungsstile, Verhandlungszufriedenheit, Wahrgenommene Authentizität

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The Role of Aspirations in Negotiation (Doktorarbeit)

The Role of Aspirations in Negotiation

Schriftenreihe zum Verhandlungsmanagement

Hamburg 2016, ISBN 978-3-8300-9006-9 (Print/eBook)

Buyer-seller negotiations have significant impact on a company’s profitability, which makes practitioners aim at maximizing their performance. One lever for increasing bargaining performance is to pursue a clearly defined aspiration, i.e. one’s most desired outcome. In this context, [...]

Aspiration, B2B-Marketing, Business-to-Business-Marketing, Goal, Goal-Setting, Motivation, Negotiation, Negotiation performance, Unethical Negotiation Behaviour, Unethische Verhandlungstaktiken, Verhandlung, Verhandlungmanagement, Verhandlungserforlg, Ziel, Zielsetzung

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The Impact of Concession Strategies on Negotiation Performance (Doktorarbeit)

The Impact of Concession Strategies on Negotiation Performance

Schriftenreihe zum Verhandlungsmanagement

Hamburg 2016, ISBN 978-3-8300-8804-2 (Print/eBook)

Konzessionen (auch: Zugeständnisse) spielen in Einkäufer-Zulieferer-Verhandlungen eine entscheidende Rolle, weil die beteiligten Verhandlungsparteien in der Regel nur über Konzessionen, das heißt über eine Abfolge von entgegenkommenden Angeboten, zu einem von beiden Seiten akzeptierten [...]

Business-to-Business-Marketing, Konzession, Konzessionsverlauf, Management, Marketing, Paketangebot, Verhandlungen, Verhandlungsergebnis, Verhandlungsforschung, Verhandlungsmanagement, Verhandlungsperformance, Verhandlungsstrategie, Zugeständnis

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Searching for Identity Through the Negotiation of Cultural Differences (Dissertation)

Searching for Identity Through the Negotiation of Cultural Differences

A Study of Chinese Diasporic Literature

POETICA – Schriften zur Literaturwissenschaft

Hamburg 2012, ISBN 978-3-8300-6303-2 (Print/eBook)

This study concerns how Chinese diasporic writers cross the cultural boundaries to resolve identity problems within the tensions between their land of descent and place of dwelling, and how they open up spaces through writing to negotiate cultural conflicts and use literary presentation to [...]

Chinese Diaspora, Cultural Difference, GB, Great Britain, Identity, Modernity, Negotiation, Reference Group, Representation, The United States, Tradition, USA

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Mögliche Anreizeffekte bei Dynamischer Budgetierung (Doktorarbeit)

Mögliche Anreizeffekte bei Dynamischer Budgetierung

Schriften zum Betrieblichen Rechnungswesen und Controlling

Hamburg 2008, ISBN 978-3-8300-3912-9 (Print/eBook)

Leistungsgerechte Managemententlohnung ist ein kontrovers diskutiertes Thema in der Wissenschaft. Diese Studie behandelt die Koordination dezentraler Organisationseinheiten mit eigener Entscheidungshoheit. In einem zwei Perioden umfassenden Prinzipal-Agenten-Ansatz mit asymmetrischer [...]

Betriebswirtschaftslehre, Controlling, Dynamic Budgeting, Dynamic Incentives, Dynamischer Budgetierung, Managemententlohnung, Management Incentives, Principal-Agent-Theorie, Ratchet-Effect, Renegitiation Problems, Renegotiation

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