Literatur: Communication

Eine schlagwortbasierte Auswahl unserer Fachbücher

<<
<
1
 2 
3
>
>>

Individual Cultural Intelligence (Dissertation)

Individual Cultural Intelligence

A Comparison to Other Individual Models of Intercultural Success, Its Assessment, and Individual Cross-Cultural Metacognition in Learning and Training

COMMUNICATIO

RELEVANCE.

Organizational success in international business depends heavily on the individual’s ability to manage cross-cultural interaction. There is a growing organizational demand to assess and train individual’s cross-cultural flexibility and self-regulated learning ability [...]

cross-cultural success, cultural intelligence, Human Resources Development, intercultural communication, Intercultural Psychology, Interkulturelle Kommunikation, Interkulturelle Psychologie, Kulturelle Intelligenz

Trennlinie

Quantitative Credit Risk Management for Credit Limit Control of Subscribers to Mobile Communication Services (Dissertation)

Quantitative Credit Risk Management for Credit Limit Control of Subscribers to Mobile Communication Services

Schriften zum Mobile Commerce und zur Mobilkommunikation

Protecting the base of existing customers from churn is a strategic lever for revenue protection of mobile communication service providers. Understanding customers’ sensitivities to changes in billing amounts creates an under-valued opportunity to reduce customer churn for [...]

Bonitätsprüfung, Credit Scoring, Kreditrisikomanagement, Kreditwürdigkeit, Mobilkommunikation, Statistik, Wirtschaftsinformatik, Zahlungsausfall

Trennlinie

Sino-German Communication Interferences in Intercultural Teamwork: A Postmodern Approach (Dissertation)

Sino-German Communication Interferences in Intercultural Teamwork: A Postmodern Approach

Schriften zur Kulturwissenschaft

Previously, research on multinational teamwork with various nationalities and cultures involved, which looked at the aspect of communication, was largely based on the examination of specific facilitators and barriers to its communication. There it was found that multinational teams might [...]

China, Chinese, Chinesen, Deutsche, German, Groups, Gruppenarbeit, Intercultural Communication, Interkulturelle Kommunikation, Kommunikationsstörungen, Linguistik, Soziologie, Teamarbeit, Teamwork, Wirtschaft

Trennlinie

Architekturentwicklung von Roadside-Backbone-Netzwerken für landgebundene Verkehrswege (Dissertation)

Architekturentwicklung von Roadside-Backbone-Netzwerken für landgebundene Verkehrswege

Forschungsergebnisse zur Informatik

Der Bedarf mobiler Nutzung von Internet- bzw. Mehrwertdiensten wächst derzeit stetig. Zusätzlich erfordern multimediale Dienste wie Video-on-Demand in wachsender Qualität immer leistungsfähigere Kommu?nikationsverbindungen. Insbesondere auf Verkehrswegen entsteht zur Zeit zusätzlich zum Bedarf [...]

Backbone-Netzwerk, Dienstgüter, IEEE 802.11p, IEEE 1609, Informatik, Intelligent Transportation System (IST), ITS-Dienste, Kontextbasierende Funktionsprinzipien, Mehrwertdienste, Mobile Communication, Netzwerktopologie, Quality Service, Rechnerarchitektur, Straßenverkehr, Vehicle-to-Roadside-Communication

Trennlinie

Ansatzpunkte einer systematischen Erfassung, Analyse und Steuerung latenter Akzeptanz- und Adoptionspotenziale am Beispiel smarter Anwendungsszenarien der Near Field Communication Technologie (Dissertation)

Ansatzpunkte einer systematischen Erfassung, Analyse und Steuerung latenter Akzeptanz- und Adoptionspotenziale am Beispiel smarter Anwendungsszenarien der Near Field Communication Technologie

MERKUR – Schriften zum Innovativen Marketing-Management

Near Field Communication, kurz NFC, steht für eine Technologie, die von vielen Marktteilnehmern als wichtigster Trend und Erfolgsfaktor im Mobile Commerce der nächsten Jahre gehandelt wird. Zum Einsatz kommen soll NFC für diverse mobile Anwendungen, wie Payment, Ticketing und Location Based [...]

Akzeptanzforschung, Innovationsmanagement, Internet der Dinge, Kausalanalyse, Konsumentenverhalten, Marketing, Marketing-Mix, Mobile Commerce, Mobile Payment, Multivariable Statistik, Near Field Communication, Radio Frenquency Identification, Smart City, Technikfolgenabschätzung, Wirtschaftswissenschaft

Trennlinie

Real-Time Communication MAC Protocols for Wireless Sensor Networks (Doktorarbeit)

Real-Time Communication MAC Protocols for Wireless Sensor Networks

For Automotive and Industrial Applications

Schriftenreihe technische Forschungsergebnisse

The ongoing integration and miniaturization of computing and wireless communication devices has enabled a multitude of new applications. While the most obvious example of the advance of the last few years is the mobile phone, another promising wireless application is emerging from a recent [...]

Automotive Sensor Applications, Elektrotechnik, Fieldbus Systems, Ingenieurwissenschaft, MAC Protocols, Real-Time Protocols, Technikwissenschaft, Wireless Sensor Networks

Trennlinie

Essays on Asymmetric Markets (Dissertation)

Essays on Asymmetric Markets

Advertising, Collusion and Mobile Telecommunications

Schriftenreihe innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis

In day-to-day business, managers are accustomed to think of their competitors as individuals who differ in size, cost structure and, for example, consumer appeal. Yet, most research in the field of industrial organization maintains the assumption of symmetry between firms. This book [...]

Advertising, Betriebswirtschaftslehre, Collusion, Germany, Hotelling Game, Increasing Dominance, Mobile Telecommunications, Mobilfunk, MVNO, Oligopoly, Structural Estimation, Volkswirtschaftslehre

Trennlinie

Corporate Identity im Internet (Dissertation)

Corporate Identity im Internet

Eine Evaluation virtueller Unternehmens-Kultur

INTERNET – Praxis und Zukunftsanwendungen des Internets

Das Streben nach einer einzigartigen „Corporate Identity“ beschäftigt sowohl die Autoren von Management-Leitfäden als auch die Forschenden in beispielsweise Betriebswirtschaftslehre, Kommunikationswissenschaften und Psychologie. Praktiker und Wissenschaftler sind sich zwar einig, dass [...]

Betriebswirtschaftslehre, Blogs, Corporate Behaviour, Corporate Communication, Corporate Design, Corporate Identity, Corporate Responsibility, Kommunikationswissenschaft, Marketing, Medienpädagogik, Medienwissenschaft, Objektive Hermeneutik, Online-Werbung, Online Marketing, Pädagogik, Psychologie, Public Relations, Social Network, Social Web, Soziale Medien, Soziale Netzwerke, Systemtheorie, Unternehmenskommunikation, Web 2.0, Weblogs, Wirtschaftspädagogik

Trennlinie

Cultural Styles in Corporate Communication (Dissertation)

Cultural Styles in Corporate Communication

An Analysis of Difference and Transformation in Cultural Communication Styles with a Focus on the Four Largest German and Four Largest U.S. American Banks‘ Annual Reports over the Period 1997–2007

COMMUNICATIO

Despite the wide degree of variation in the representation of information in corporate reporting, there remains a clear distinction between the way non-obligatory company information is displayed in German and U.S. American annual reports. Due to the considerable consolidation that has [...]

Amerikanisierung, Annual Reports, Banken, Communication, Cultural Communication Styles, Culture, Geschäftsberichte, Kommunikation, Kommunikationswissenschaft, Kommunikativer Stil, Kultur, Kultureller Wandel, Kulturelle Stile

Trennlinie

Commercialisation of Context-Sensitive Mobile Attention in Mobile Media Markets (Dissertation)

Commercialisation of Context-Sensitive Mobile Attention in Mobile Media Markets

Market Engineering Recommendations for Mobile Marketing Providers

Schriften zum Mobile Commerce und zur Mobilkommunikation

In a society of growing information overflow, it becomes increasingly difficult for enterprises to attract the attention of consumers for marketing campaigns promoting their products and services. In this regard, mobile media offers advertisers a highly personal communication channel to [...]

Attention Economy, Betriebswirtschaftslehre, Context-Sensitive Mobile Marketing Campaigns, Context Information, Electronic Market Engineering, Information Intermediaries, Miobile Internet, Mobile Advertising, Mobile Data Communications, Mobile Marketing, Mobile Marketing Provider, Mobile Media, Mobile Media Markets, Mobilfunk, Wirtschaftsinformatik

Trennlinie
<<
<
1
 2 
3
>
>>

nach oben

Eine Auswahl unserer Fachbücher.