Forschungsarbeit: Erwerb und Vermittlung des Deutschen als Fremdsprache

Erwerb und Vermittlung des Deutschen als Fremdsprache

Empirische Studien und unterrichtliche Implikationen

PHILOLOGIA – Sprachwissenschaftliche Forschungsergebnisse, Band 223

Hamburg 2018, 260 Seiten
ISBN 978-3-8300-9808-9 (Print & eBook)

DaF, Explizites und implizites Wissen, Formeln und Routinen, Fremdsprachenunterricht, Idiomatik, Interkulturalität, Kausalität, Kommunikationsstrategien, Konjunktionen, Linguistik, Modalität, Spracherwerb, Sprachwissenschaft, Wortschatz

about this book

deutsch | english

The present research work outlines the central results of my empirical research on acquisition processes in the acquisition of German as a foreign language (mainly by Korean learners). The detected acquisition sequences (in the areas of mode, case, tense, prepositional, adverbial and conjunctional systems) lead to didactic and methodological considerations for the constitution of instructional processes.

The research area of German as a Foreign Language is closely related to the areas of Germanic linguistics as well as empirical language teaching and acquisition research, nowadays also referred to as “L2 acquisition research”.

The area of second/foreign language research is also closely connected to the Anglo-American research discipline of L2-Classroom Research.



Informationen über das Veröffentlichen wissenschaftlicher Arbeiten.

nach oben