Master-, Diplom-, Magisterarbeit: Der totgeglaubte Held als TV-Event – Eine Studie zum gegenwärtigen Heldenbild in der Trilogie „Unsere Mütter, unsere Väter“ (2013)

Der totgeglaubte Held als TV-Event – Eine Studie zum gegenwärtigen Heldenbild in der Trilogie „Unsere Mütter, unsere Väter“ (2013)

Studien zur Zeitgeschichte, Band 98

Hamburg 2016, 234 Seiten
ISBN 978-3-8300-9013-7 (Print & eBook)

"Unsere Mütter; unsere Väter", Deutschland, Erinnerungskultur, Fernsehen, Geschichte, Heldengedenken, Heroismus, Identität, Medien, Postheroische Gesellschaft, Postmoderne, TV-Event, Zeitgeschichte, Zweiter Weltkrieg

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The popular German TV-trilogy „Generation War“ (German title: “Our mothers, our Fathers“), broadcasted in 2013, aroused attention amongst the international print media. Several newspapers harshly criticized the movie for presenting its German protagonists as heroes in the context of World War 2 and thus breaking a taboo. Besides the historical facts about Germany’s position and responsibility in the war, the trilogy and its protagonists have been thoroughly analyzed before the theoretical background of the so-called post-heroic western societies. If Germany presented new war heroes in “Generation War” and what their heroic potential as carriers of the World War story means, is an exciting question. The consequences of establishing German war heroes will challenge Historical Science in future for good reason.



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